Więcej odwagi do czegoś nowego

Jogę może ćwiczyć każdy bez względu na wiek, wagę, czy wyznanie religijne. Część osób uważa jogę za drogę duchowego rozwoju. Są też takie osoby, które ćwiczą z ciekawości. Nieważne jaki jest powód ćwiczenia jogi, ważne, że skłania nas do aktywności fizycznej.

Na początek wyjaśnienie

Joga nie jest religią, więc nieświadome osoby nie muszą się niczego obawiać. Jest to rodzaj filozofii. Joga dzieje się w czasie praktyki, podczas gdy poznajemy lepiej swoje ciało oraz czujemy pozytywne wibracje. Wiele osób zastanawia się, czy joga jest dla niego. Nigdy się tego nie dowiemy, jeśli nie spróbujemy. Każdy z nas może znaleźć technikę odpowiednią dla siebie. Wiele osób po pierwszych zajęciach rezygnuje z dalszych treningów, ponieważ stwierdzają, że było za nudno.

A to właśnie jest największy błąd. Warto poszukać innego nauczyciela lub szkoły. Bardzo popularna ostatnimi czasy stała się szkoła jogi Warszawa.

Po co chodzić na treningi?

Każdy z nas zaczyna ćwiczyć z innego powodu. Jedni chcą uspokoić umysł, wyciszyć się, pozbyć stresu. Inni chcą mieć ładniejsze ciało. Jeszcze inni chcą zbudować wewnętrzną siłę. Ważne, żeby praktyka odbywała się regularnie, wtedy na pewno przyniesie oczekiwane efekty.

Gdy chcemy schudnąć regularna praktyka pozwala nam utrzymać równowagę psychiczno-fizyczną, a to przekłada się na usprawnienie metabolizmu i utrzymanie ładnej sylwetki. Jeśli takie ćwiczenia połączymy z odpowiednią dietą to sukces mamy murowany.

Jakie są korzyści z trenowania jogi?

Przede wszystkim joga usuwa napięcie i stres. Jak wiemy stres bywa najgorszym wrogiem człowieka, gdyż obniża naszą odporność i naraża na wiele chorób. Joga podnosi naszą witalność, wypełnia nas spokojem oraz radością. Oczyszcza także organizm z toksyn i reguluje pracę gruczołów. Wpływa na układ immunologiczny oraz nerwowy. Hamuje też procesy starzenia, co w dzisiejszych czasach jest prawdziwą rewelacją. Wszyscy chcemy być przecież piękni, młodzi i zdrowi.

Dlaczego wciąż boimy się spróbować?

Często gdy oglądamy na przykład film na temat jogi, widzimy trudną pozycję i boimy się spróbować. Joga jak każdy inny trening przygotowuje organizm do wysiłku. Zajęć nie rozpoczyna się od stania na głowie, wszystko w swoim czasie. Nie wykonuje się też pozycji nadmiernie obciążających stawy kolanowe. W przypadku, gdy mamy sztywne stawy i próbujemy wykonać tą właśnie pozycję możemy uszkodzić sobie więzadła oraz łąkotki w kolanie. Jeśli dopiero zaczynamy treningi nie przerażajmy się trudnościami. Technika czyni mistrza.

Jeśli podczas ćwiczeń poczujemy ból to trzeba po prostu przestać wykonywać daną pozycję. Warto też pomyśleć jaki rodzaj bólu wtedy odczuwamy. Gdy ból jest naturalny wynikający z rozciągania mięśni to nie jest on niczym złym. Jednak nerwoból, czy ból stawowy jest sygnałem ostrzegawczym.

Więcej odwagi i próbujemy czegoś nowego. Dajmy sobie kilka tygodni na wdrożenie się, a następnie zadecydujemy, czy chcemy dalszych treningów, czy nie.

Korzyści płynące z uprawiania jogi

Dzięki jodze można poprawić stan swojego zdrowia i zyskać dobre samopoczucie. Trudno się więc dziwić, że coraz więcej osób uprawia  ten rodzaj ćwiczeń. W dzisiejszych czasach żyje się szybko a stres to nierozerwalna część pracy. Dlatego dużo osób  szuka sposobu by się zrelaksować i odzyskać równowagę potrzebną do dalszego działania.

Jogę może uprawiać każdy, nie trzeba być wyjątkowo zwinnym i zdolnym. Do wyboru jest wiele pozycji o różnym stopniu trudności, wystarczy wybrać te, które odpowiadają naszym umiejętnościom a następnie podnosić sobie poprzeczkę. Joga ma zbawienny wpływ na ciało, wystarczy jedynie ćwiczyć regularnie. Dlaczego warto uprawiać jogę? Oto pięć najważniejszych powodów.

Joga to doskonałe ćwiczenia ogólnorozwojowe

Wiele osób uważa, że joga jest wyjątkowo statycznym treningiem, podczas którego nie trzeba specjalnie się wysilać. Prawda jest jednak taka, że joga to doskonały sposób na trening ogólnorozwojowy. Podczas wykonywania rożnych pozycji zmuszamy do wysiłku wszystkie mięśnie. Joga nie tylko wzmacnia mięśnie, ale również je uelastycznia i rozciąga.  Osoby które systematycznie uprawiają  jogę mają  piękne smukłe sylwetki  i jędrne ciało.

Rozciąganie

Już od dawna uważano joginów za osoby wyjątkowo porozciągane i panujące nad swoim ciałem. Każdy kto pragnie mieć bardziej elastyczne ciało powinien zacząć trenować jogę. Dzięki systematycznemu treningowi, wykonanie szpagatu lub gwiazdy nie będzie sprawiało żadnego problemu. Jest to również dobry sposób na pozbycie się bólu kręgosłupa.

Zdrowa cera

W jaki sposób uprawianie jogi może wpłynąć na wygląd skóry? Wydawać by się mogło, że jest to niemożliwe, a jednak to prawda.  Podczas wykonywania ćwiczeń ciało się poci i równocześnie eliminuje ze skóry szkodliwe toksyny. Dzięki temu poprawia się stan i wygląd skóry.

Joga wciąga

Joga jest dobrym rozwiązaniem dla osób, które nie cierpią monotonii. Ćwiczenia fitness przeważnie opierają się na wykonywaniu w kółko tych samych czynności. Uprawiając jogę każdy trening wygląda inaczej. Joga oferuje bardzo wiele ćwiczeń, rozpoczyna się od tych łatwiejszych by po pewnym czasie móc zacząć wykonywać coraz bardziej skomplikowane pozycje.

Nie potrzeba drogiego sprzętu

Aby ćwiczyć jogę nie trzeba dysponować drogim sprzętem. Idąc na zajęcia nie musisz mieć na nogach najdroższych butów sportowych. Na zajęcia jogi przychodzą ludzie szukający spokoju i równowagi. Nie chodzi się tam po to by komuś zaimponować lecz by poprawić swoją kondycję i samopoczucie.

Przed jogą warto zapoznać się z podstawowymi ćwiczeniami stretchingowymi. Rozciąganie dla początkujących na poniższym nagraniu:

5 najpopularniejszych ćwiczeń w jodze

Coraz więcej osób zaczyna uprawiać jogę. Nic w tym dziwnego jest to naturalny i bezpieczny sposób by harmonijnie rozwijać swoje ciało i umysł. Pozycje jogi pozwalają wzmocnić i uelastycznić mięśnie, pozbyć się bólu kręgosłupa oraz są skuteczną metodą walki ze stresem. Joga jest również coraz częściej wybierana przez kobiety, które chcą się pozbyć zbędnych kilogramów i wymodelować swoje ciało.

Powszechnie nadal panuje opinia, że joga jest przeznaczona tylko i wyłącznie dla osób bardzo sprawnych fizycznie. Nic bardziej błędnego, jogę mogą uprawiać praktycznie wszyscy niezależnie od wieku i umiejętności. Wystarczy jedynie odpowiednio dopasować zestaw pozycji do swoich możliwości.

Poniżej zaprezentuję pięć najpopularniejszych pozycji, zwanych również asanami, które może wykonać prawie każdy. Nie ma lepszego i prostszego sposobu na poprawę kondycji i samopoczucia.

Pozycja góry

Podczas wykonywania tej pozycji należy przyjąć sylwetkę wyprostowaną. Głowa powinna znajdować się jak najwyżej a klatka piersiowa musi być uniesiona. Palce stóp stykają się, natomiast pomiędzy piętami musi pozostawać wolna przestrzeń. Nogi powinny być wyprostowane jednak niezablokowane a ręce luźno opuszczone równolegle do tułowia.  Rozluźniamy mięśnie karku, napinamy natomiast mięśnie pośladków oraz brzucha.

Głęboki skłon w przód

Osoba wykonująca głęboki skłon w przód powinna mieć lekko ugięte nogi w stawach kolanowych i równocześnie wykonywać głęboki skłon. Jeśli jest to możliwe klatką piersiową należ dotykać ud. Mięśnie karku mają być rozluźnione. Dłonie muszą w tym czasie spoczywać na podłożu. Jeśli nie jest to możliwe należy się starać dotknąć podłogi, chociaż końcówkami palców.

Daleki wypad w przód

Dłonie należy oprzeć na podłodze, po zewnętrznych stronach stóp. Jeśli nie można tego wykonać z wyprostowanymi kolanami można je ugiąć. Należy pamiętać o tym by łokcie były wyprostowane. Lewą nogę należy cofnąć za siebie w taki sposób by palce i kolano dotykały podłogi. Natomiast kolano prawej nogi musi znajdować się nad prawą stopą. Równocześnie ręce należy unieść ku górze.

Deska

Obie ręce należy opuścić a dłonie oprzeć o podłoże. Prawą stopę umieszcza się między dłońmi. Kolano lewej nogi prostujemy a prawą nogę cofamy do tyłu. Łączymy prawą stopę z lewą. Na końcu unosimy biodra w taki sposób by nogi znajdowały się w jednej linii.

Kobra

Ugięte łokcie należy trzymać blisko opuszczonego tułowia. Jednocześnie należy się starać utrzymywać nogi i głowę w jednej linii z tułowiem.  Następnie należy się położyć i unieść klatkę piersiową jak najwyżej jednocześnie nie odrywając bioder od podłogi. Stopy powinny przylegać do podłoża. Przy wykonywaniu tej pozycji nie wolno wykonywać niczego na siłę. W przypadku problemów należy wykonywać ćwiczenie tylko w ograniczonym stopniu.